Однією з форм дозвілля є залучення студентів до волонтерської діяльності. Волонтерська праця може внести різноманітність у буденне життя, дозволяючи відвернутися від щоденної рутини, стає допомогою в задоволенні таких потреб, як контакти з новими людьми, самовдосконалення, просування якихось цінностей, виховання і самої людини, яке відбувається постійно. Виховує все: люди, речі, явища. Як писав К.Д.Ушинський: "Люди народжуються, ростуть і виховуються в тому життєвому середовищі, де вони живуть і з якого ллються в їх душу найрізноманітніші впливи”.
Волонтер – це людина, яка добровільно, не переслідуючи корисливих цілей, займається діяльністю з надання допомоги тим, хто цього потребує, а відповідно і частину свого вільного (особистого) часу, сил, енергії, знань, досвіду, без примусу чи вказівок "згори" витрачає на виконання діяльності, яка приносить користь іншим людям чи суспільству в цілому.
Роком виникнення волонтерського руху вважається 1859 рік.. Саме тоді французький письменник і журналіст Анрі Дюпон, вражений кривавими картинами битви при Сольферино, запропонував ідею створення Червоного Хреста – організації, яка б працювала на волонтерських засадах і надавала першу допомогу пораненим бійцям. Принципами, сформульованими Дюпоном, керуються сьогодні волонтерські організації в усьому світі. Для молодих людей, студентів волонтерство є чудовою можливістю самореалізації. Потреба у самовизначенні та самоствердженні, є однією з найголовніших соціально-психологічних потреб особистості. Студенти практично пізнають основи демократії, у них формується поняття прав та обов’язків людини, виховується здатність до критичного мислення, уміння відстоювати свої права, інтереси, переконання, усвідомлювати свою відповідальність, виявляти толерантність до поглядів іншої людини, керуватися у вияві соціальної активності демократичними принципами. Громадське виховання молоді – нагальна потреба державотворчих процесів на засадах гуманізму, демократії, соціальної справедливості.
|
• надання психолого-педагогічної допомоги молоді, яка перебуває у кризовій ситуації, з метою адаптації до умов навчання і життєдіяльності;
• своєчасно попереджувати відхилення у міжособистісних стосунках, запобігати конфліктним ситуаціям у навчально-виховному процесі;
• здійснювати психологічне обстеження студентів, їхніх груп та колективів, визначати причини, що ускладнюють їх розвиток та навчання.
Одним із завдань психолога є розкриття особистості студента його можливостей, бажань, інтересів, схильностей, переконань, тому в технікумі створено гурток «Я+інші».
Студенти вивчають базові положення теорії спілкування: ознаки гарного слухача, вербальні та невербальні засоби комунікації, бар’єри спілкування, правила ефективної взаємодії з різними типами людей.
Робота гуртка націлена на розвиток гідної та відповідальної поведінки студента, а також спрямована на саморозвиток, самоствердження, самовиховання особистості студента, підвищення його ініціативності, життєвої активної позиції, а також професійного спрямування.
У коледжі впроваджено новий психолого-педагогічний підхід щодо попередження негативних явищ серед молоді. Створено волонтерський рух «Твоє життя - твій вибір»: учасники передають знання, навички, ціннісні орієнтації щодо здорового способу своїм одноліткам, сприяють формуванню чіткої особистісної позиції. Навчання здорового способу життя за методом «рівний – рівному» - це суспільно корисна діяльність студентів, що сприяє запобігання тютюнопалінню, алкоголізму, наркоманії, ВіЛ/СНІДу у молодіжному середовищі. Цей метод став рятівним. Здоровий спосіб життя розглядається, як стан духовного, психічного, фізичного і соціального розвитку, що має безперечну соціальну цінність і користь для самої людини.
|