Меню сайту
   
   
   
    

Форма входу
Логін:
Пароль:

Пошук




Календар
«  Лютий 2012  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829

Архів записів

Друзі сайту


Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0






Вітаю Вас, Гість · RSS 19.04.2024, 20:36

Головна » 2012 » Лютий » 22 » Нотатки класного керівника, або Як я працюю з групою
12:57
Нотатки класного керівника, або Як я працюю з групою

       Ставши на початку цого навчального року у черговий раз класним керівником, я вкотре переконалася, що надзвичайно важливу роль у виховному процесі відіграє саме спілкування. До якого б психологічного типу не належала людина, яким би характером вона не володіла, слід враховувати певні правила, що допомагають прихиляти до себе людей, поважаючи при цьому їх честь та гідність. Ці правила є досить простими.
     По-перше, необхідно щиро виявляти інтерес та увагу до своїх вихованців, приймати їх такими, якими вони є, а не такими, як нам хочеться.  По-друге, важливо бути уважним слухачем, доброзичливим співрозмовником, який готовий почути і зрозуміти думку іншого. По-третє, варто запам’ятовувати ім’я людини та все, що про неї можна і треба  знати (захоплення, слабкості, сімейний стан і т.ін.), щоб краще розуміти її слова та вчинки. І, по-четверте, ніколи, за жодних обставин, не слід принижувати людину, навіть тоді, коли вона відверто неправа. Дані правила перегукуються з положеннями Кодексу честі викладача і Кодексу честі студента Полтавського кооперативного технікуму, прийнятими з метою формування здорового морально-психологічного клімату між учасниками навчально-виховного процесу. 
     У своїй педагогічній роботі я, як викладач і як класний керівник, намагаюся дотримуватися цих правил, творчо їх реалізовувати. Найпершим моїм кроком у даному напрямку є звичка звертатися до студентів принципово на "Ви”. Для мене немає значення гарний чи поганий студент, я повинна з повагою ставитися до його особистості, поважати його думку, навіть якщо вона не співпадає з моєю.
     Врахування індивідуальних особливостей особистості молодої людини вимагає від кожного педагога знань та умінь їх виявляти, діагностувати й адекватно оцінювати. Оскільки переоцінка, так само як і недооцінка, ведуть до проблем в організації педагогічного процесу, в цілому, і в розвитку особистості, зокрема. Цим принципом, зрештою, я і керувалася, підбираючи актив групи ТМ-13. До нього увійшли, за моїм спостереженням, найактивніші, найбільш відповідальні та креативні студенти. Зокрема, старостою групи стала Назарова Олександра, заступником старости – Акопян Аня, а профоргом – Курлова  Марина. З перших днів моєї роботи з групою ці люди проявили організаторські здібності, які дозволили їм стати найпершими помічниками класного керівника. Крім цього Назарова О.  обрана на посаду заступника голови Ради студентського самоврядування технікуму. Показовим є той факт, що проведене на початку грудня психологом Даценко В.М. соціометричне дослідження міжособистісних стосунків у групі підтвердило правильність вибору студентського  активу. Результати свідчать, що на даний момент особи формальних і неформальних лідерів у групі співпадають. А це дуже важливо для ефективної виховної роботи.







      На моє глибоке переконання, щоб максимально досягти бажаного результату у справі виховання підростаючого покоління, потрібно любити своїх  вихованців, стати для них партнером, мислити їхніми категоріями, переживати їхні невдачі і радіти їхнім успіхам. Відносини типу "керівник - підлеглий” є доцільними не завжди. Тому  я  з самого початку  намагаюся будувати стосунки з групою на грунті взаємоповаги і довіри, не забуваючи при цьому  і про необхідну вимогливість. 
      За перший семестр 2011-2012 навчального року група ТМ-13 досягла певних успіхів.  Якісний  показник  успішності становить 53 %, але є потенціал для його підвищення. У групі четверо відмінників: Бондаренко Олександра, Будніков Михайло, Курлова Марина і Назарова Олександра.
     
Студенти групи беруть активну участь у громадському житті технікуму, різноманітних спортивних змаганнях  та заходах художньої самодіяльності. Зокрема, група зайняла І місце в конкурсі на кращу композицію квітів «Золоті барви осені» і «Тобі, Полтаво, наша любов і шана»; ІІ місце з гирьового спорту, кращий результат з перетягування канату і І загальнокомандне місце у змаганнях на «Дні здоров’я»; студенти Марчук Вероніка, Старіков Василь, Самбурцев Владислав, Марченко Анастасія, Дмитренко Анна і Марченко Станіслав є активними учасниками змагань різних рівнів з легкої атлетики, силового багатоборства, волейболу і баскетболу. Студентки Назарова Олександра і Курлова Марина брали участь у святкових концертах до Дня вчителя та Дня студента.
    
Окрім цього група посіла ІІ місце у конкурсі-огляді художньої самодіяльності «Ми таланти твої, Україно!» серед груп нового набору. Я горжуся тим, що особисто мала змогу долучитися до цієї події і допомогти групі, продемонструвавши свої скромні вокальні здібності в одному із номерів конкурсної програми.  Як бачимо, початок зроблено. Але зупинятися на досягнутому ні я, ні мої вихованці не збираємося. Попереду ще багато роботи. Адже у планах на майбутнє – успішно закінчити технікум і стати висококваліфікованими фахівцями з обраної спеціальності.


Нестеренко О.М., класний керівник групи ТМ-13,
викладач вищої категорії
Переглядів: 956 | Додав: olga | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Copyright MyCorp © 2024
Безкоштовний хостинг uCoz