Меню сайту
  
  

Форма входу
Логін:
Пароль:

Пошук

Календар
«  Вересень 2012  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

Архів записів

Друзі сайту

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0



Хороша професія - це те, без чого не мислить себе кожна сучасна і цілеспрямована людина. А стати співробітником Приватбанку - банку № 1 в Україні - означає вибрати насичену і цікаву роботу, кар'єрне зростання, можливість безпосередньо впливати на рівень свого доходу

Хочу працювати в ПРИВАТБАНКУ


International conference






Вітаю Вас, Гість · RSS 09.12.2016, 04:52

Головна » 2012 » Вересень » 27 » Особливості адаптації до умов навчання у вищому навчальному закладі
16:54
Особливості адаптації до умов навчання у вищому навчальному закладі
Протягом усього періоду навчання студент  проходить кілька етапів, які характеризуються типовими кризами. Однією з найскладніших, з психологічної точки зору, є криза адаптації до умов навчання у вищому навчальному закладі, або її ще називають „криза першого курсу”.
Для цього стану є характерним дезорієнтованість, емоційна нестабільність, тривожність, гостре переживання відчуженості, низька результативність, неадекватність затрачених зусиль, страх перед невизнанням та ін.
Причина цього – не лише переїзд і зміна звичного місця проживання, найбільш складною є потреба за короткі терміни звикнути та пристосуватися до нового міста, людей та незвичної ситуації навчання.
Варто знати, що  виділяють кілька аспектів процесу адаптації до умов навчання у вищому навчальному закладі.
Перш за все, це професійно-педагогічна адаптація..
Змістом проблеми професійної адаптації є :
·   змінюється форма навчання та оцінювання;
·   інші вимоги до змісту та стилю викладання;
·   несформованість здатності вчитися самостійно, контролювати й оцінювати себе,  вміння розподіляти час для самостійної підготовки;
·   для сільської молоді проблемою є недостатньо високий освітній рівень для успішного оволодіння знаннями;
·   методи навчання у технікумі інші, ніж у школі;
·   відсутність навичок самостійної роботи та роботи з літературою;
·   особистість викладача;
·   ще зі школи залишається так звана "психологія трійки” – намір вчитися невчивши.
     Другий аспект процесу адаптації – це соціально-психологічний. Він виявляється у складності пристосування індивіда до групи, побудові взаємовідносин з нею, напрацювання власного стилю поведінки. У новій соціальній ситуації молода людина змушена руйнувати старі стереотипи, установки й виробляти нові моделі поведінки, звикати до інших вимог і правил.
У цьому аспекті труднощі полягають у ефективності входження студента в певну систему
Студент протягом усього першого семестру знаходиться у постійному напруженні. Для однієї людини процес входження в колектив студентів і звикання до нових умов протікає легко й невимушено, майже непомітно, а для когось цей період може становити серйозну проблему, і стрес, який супроводжує перші тижні навчання, проявлятиметься досить гостро й триватиме протягом кількох місяців. Все це залежить від особливостей самої дитини, але в будь-якому разі через це доводиться пройти кожному.
       Дуже багато залежить від викладачів, на яких покладається найвідповідальніша місія – підтримати, навчити, вихова­ти особистість. Аби полегшити для першокурсників  процес входження в нове  оточення, куратори груп Полтавського кооперативного технікуму, створюють всі умови для формування здорового морально-психологічного клімату у групах. Працюють над  згуртуванням колективу та  дбають про те, щоб у міжособистісних відносинах   переважали  дружні, гармонійні, довірливі відносини.
Переглядів: 414 | Додав: olga | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Copyright MyCorp © 2016
Безкоштовний хостинг uCoz