Серед завдань соціально-економічного розвитку країни важливе місце відводиться підвищенню якості обслуговування населення, задоволенню попиту споживачів. Незважаючи на те, що 55% залучених в економіку людей працює в цій сфері, до якої належить галузь харчування, в ній бракує добре підготовлених фахівців. Однією із причин є те, що громадське харчування в умовах постіндустріального суспільства перетворилося на систему нового типу – ресторанне господарство, що обслуговує великий соціальний сектор і значний сегмент комерційних підприємств. А це означає, що випускникові доводиться вирішувати нетипові завдання, тобто ухвалювати рішення в різноманітних проблемних ситуаціях. Сьогодні будь-яке підприємство зацікавлене у фахівцеві, що має певний досвід роботи в галузі, здатному якісно виконувати поставлені завдання відразу після закінчення навчання у технікумі. Тому вища школа виконує у ц ьому процесі особливу місію економічної та моральної відповідальності, адже забезпечує підготовку фахово – компетентного спеціаліста,зумовлює пошук більш досконалих концепцій у підготовці кадрів для сфери харчування. Однією з них є підготовка фахівців шляхом розвитку у них професійної компетентності. Професійна компетентність фахівців сфери харчування є одним із факторів, що впливає на адаптацію закладів ресторанного господарства до умов ринкової економіки, які постійно змінюються, а також на можливості та перспективи їх розвитку. Професійна компетентність характеризується наявністю у фахівця знань, умінь і навичок, що дозволяють йому здійснювати свою діяльність на рівні сучасних вимог науки і техніки. Таким чином, розуміючи значимість професійної компетентності викладачі циклової комісії технологічних дисциплін спрямовують навчально-виховний процес та формування саме особистісних компетенцій майбутнього фахівця, а саме – інтерес до професії, відповідальність, моральність, особисту активність, самостійність, готовність до ризику, готовність до прийняття нестандартних рішень, старанність, працездатність, організаторські та комунікативні здібності, доброзичливість, ініціативність, прагнення до професійного зростання. 26 листопада 2013 року було проведене засідання круглого столу на тему: «Спеціаліст сфери ресторанного сервісу: грані майстерності ». В роботі круглого столу приймали участь: доктор технічних наук, професор, завідуюча кафедрою готельно- ресторанної та курортної справи Полтавського університету економіки і торгівлі Капліна Тетяна Вікторівна, директор кафе – кондитерської «Кавалер» - Назаренко Світлана Вікторівна, майстер виробничого навчання Полтавського професійного ліцею №1 – Плюйко Катерина Савівна, учні ліцею, студенти та викладачі технікуму.
Циклова комісія технологічних дисциплін
|