Раз добром нагріте серце вік не прохолоне
Т.Г. Шевченко
Формування у студентів моральних основ особистості, почуття чуйності і доброзичливості, виховання доброти, порядності, милосердя, прагнення робити добро і боротися зі злом стало головною метою проведеного у Полтавському кооперативному технікумі засідання круглого столу на тему «Педагогіка добра у науковій спадщині І.А.Зязюна».
Особливістю цього заходу стало те, що він був підготовлений активом студентського самоврядування технікуму під керівництвом викладачів циклової комісії юридичних дисциплін та проведений виключно самими студентами-правознавцями груп ПР-21, ПР-22 і ПР-31. Ідейний задум, автором якого є викладач вищої категорії Нестеренко Ольга Михайлівна, полягав у тому, щоб поєднати вивчення педагогічного досвіду видатного вченого, академіка, першого міністра освіти незалежної України Івана Андрійовича Зязюна з вихованням у студентської молоді правильного та усвідомленого почуття добра і добрих вчинків. І хоча кооперативний технікум не є профільним навчальним закладом для підготовки майбутніх педагогів, вибір теми круглого столу і форми його проведення свідчать про високі стандарти і творчий підхід до організації навчально-виховного процесу в ньому.
Відкрили засідання ведучі круглого столу – студентки другого курсу Пасічниченко Олександра і Кравченко Ілона, які є відповідно головою і заступником голови Ради студентського самоврядування технікуму. Потім виступили студенти. Про добро і добрі вчинки в історії українського народу розповіли Захаренко Олег та Олефір Яна. Із життєвим і творчим шляхом І.А.Зязюна ознайомив присутніх Петренко Максим. З доповідями «Педагогіка добра як життєве кредо І.А. Зязюна» та «Особистість як суб’єкт культури у педагогіці добра і культури І.А.Зязюна» виступили студентки Педенко Вікторія та Іващенко Катерина.
Про Полтавський педагогічний інститут за часів ректора-новатора Івана Андрійовича Зязюна та про філософські погляди вченого розповів спеціально запрошений гість – доцент кафедри педагогічної майстерності Полтавського національного педагогічного університету ім. В.Г.Короленка, заслужений працівник культури України Герасименко Михайло Олексійович. З великим інтересом присутні сприйняли і виступ колишньої студентки історичного факультету педінституту, а нині викладача технікуму Зелюк Ніни Михайлівни. Вона поділилася своїми спогадами про студентське життя, про навчання і дозвілля майбутніх вчителів та відзначила велику роль, яку відігравало студентське самоврядування в інституті за часів ректора І.А.Зязюна.
Далі свої міркування про жорстокість і доброту висловлювали студенти, прослухавши легенду про добро у виконанні Харитонової Яни. Після цього розпочалася літературна хвилинка, під час якої свої власні вірші про добро продекламували студентки Слобожанська Дарія, Дзюба Вікторія, Волошин Вікторія і Гладка Валентина. З неприхованим інтересом присутні переглянули фото-колаж «Калейдоскоп добрих вчинків студентів технікуму», підготовлений викладачем Северенчук Тетяною Миколаївною з фотографій, зроблених самими студентами.
На завершення засідання ведучі організували інтерактивне спілкування на тему «Як ми розуміємо поняття добра?». З цією метою учасникам круглого столу було запропоновано обговорити ряд проблемних питань: «Як Ви гадаєте, люди добрими народжуються чи стають у процесі виховання?», «Чому деякі люди соромляться бути добрими?», «Чи можна примусити людину бути доброю?», «Хто отримує більше задоволення: той, кому роблять добро, чи той, хто його робить?», «Чи легко нині бути добрим?» і т.д. Жвава дискусія, що розгорілася в аудиторії, не залишила нікого байдужим. Студенти активно висловлювали свої думки та аргументовано доводили власні точки зору. Зрештою всі прийшли до висновку, що робити добро потрібно, бо, як сказав геніальний Кобзар Т.Г.Шевченко: «Раз добром нагріте серце вік не прохолоне».
Нестеренко О.М.,
викладач юридичних дисциплін
|